Mitt hem

Mitt hem
så här vackert bor vi

lördag 20 augusti 2011

nytt försök. Jag kan om jag vill!!

Nu är det slut på de lata sommardagarna för min del!!! (jag har lovat det) Nu ska det bli ordning och reda på torpet =)!!
Denna dagen är nu NR ETT.
Söndagar kommer det att vara koll och sammanfattning av veckan.

På denna regniga dag har jag tvättat tre maskiner tvätt varav den ena innehöll min fina rosa regnjacka.
Tyvärr kan man inte trycka in hela huset i tvättmaskinen... Än... Hoppas någon i framtiden kan fixa en sådan tvättmaskin!! Vårt köksgolv skulle jag helst vilja kunna trycka in i maskinen då vår kära KISSe katt gärna kissar i hörnet när HON tycker att vi människor är för långsamma med att ge henne mat.... Det lugnade ner sig i några veckor men nu är hon i farten igen....

Nu kommer att göra listan för hösten 2011:
  • Kubbe till veterinären för att få spruta.
  • Juni till veterinär för att kolla sin mystiska klo.
  • Röda bilen väck från tomten.
  • Växthuset ska komma på plats.
  • Träd ska köpas och plantreas
  • Båten ska säljas.
  • Skörda alla bär och dylikt.
  • Alla blommor som ska övervintra inomhus ska planteras om och komma in.
  • Blommorna som ska övervintra i garaget ska flytta in ditt. 
  • Komposten ska göras i ordning.
  • Rishögen ska eldas upp.
  • Plocka svamp i skogen.
  • Göra i ordning tomten helt enkelt.
Ja det blir att sätta fart nu då så detta blir klart innan snön kommer!! 

Denna lördag ska vi vara inomhus och göra fint.
/ Elenor, Spotta i nävarna för nu sätter vi i gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar