Mitt hem

Mitt hem
så här vackert bor vi

onsdag 4 maj 2011

Det var ett tag sedan

Vad tiden går fort när man har roligt... Eller när man har mycket annat att göra. Nu är våren här fast man kunde inte tro det i går när det snöade hela dagen...

Sist jag skrev var nog när vi försökte få upp vår "lilla" sten som bor i min rabatt. Han ligger så snällt kvar i sin lilla håla. Växthuset är på frammarsch Jätte roligt tycker jag. Vi har grävt ur lite till så nu ska vi bara köpa sten och markduk så ska vi börja med monteringen. Längtar.

Jag har sått lite plantor också. Får se om det blir något... Jag har sått solrosor, tomater, lejongap och nejlikor. Solrosorna har kommit upp lite iaf. jaa de andra plantorna har kommit så jag ser att det växer något i krukorna iaf =)

Oj vad Alyssia sköt iväg på höjden. Vi har fått gå upp en blöjstorlek. Och kläder från att 80-86 satt bra till att de blev för smått. 92, 98 är lite stort men passar bäst. Sen har hon även storlek 23 i skor. Vart är min lilla bebis... =) Hon kunde gå under kylskåps dörren men nu slår hon i den. Mins själv när jag inte kunde gå under den där skärbrädan man kan dra ut hemma hon min mamma och pappa, milstolpar i livet!!!

Jag och Alyssia har varit hemma i dag och i går. Hon hade feber i går när det var dags att gå till förskolan. så blev hemma. Idag är hon mest mosig men piggare. Jag själv har åkt på någon av alla infektioner som går igen. Det som är läskigt är att jag har yrsel. Hoppas på att få bli frisk snart.

Vi har bakat bullar i dag. Alyssia åt mest deg =) När bullarna äntligen var klara tog vi en varsin och satte oss i soffan och tittade på favoriten "pumpa läns" Tjorven och mysak. Alyssia sjunger med i Albertina sången. Den sjungs flitigt här hemma =) Jag tycker bäst om Farbror Melker.

Nu ska jag setta mig i soffan och titta på tv. Vi har ju fått tillbaka bild nu... Vi har varit utan boxen sen stormen. Då kunde vi bara se SVT kanalerna. Nu kan vi se alla andra igen!!
/ Elenor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar