Mitt hem

Mitt hem
så här vackert bor vi

söndag 8 maj 2011

sjukstuga igen...

Då var det min tur då, igen!

Alyssia var hemma förra vecka för hon hade feber. Nu vet vi varför. Det har kommit fram två små hörntänder, på vår lilla vampyr.

I fredags typisk nog bröt min förkylning ut Jag trodde jag skulle lyckas klara mig men nej nej. Jag lyckade ifa ta mig till jobbet på Alvedon och nässprej, jag skulle på ett möta om LGR11 (nya skolagen) och när det var klart så vara det bara ca två timmar kvar att jobba, sen helg.
Under helgen har det även tillkommit ögoninflammation. Jag har "smörjt" ögonen med sådan där salva. Men då ser jag ingen ting på ett tag.... Det började med att det klia massor i ögonen, sen när man tittar sig i spegeln ser man ut som om man knarkat i 100år... Va röda dom var...

Idag måndag vet jag inte hur jag gör med lill fisan. Hon längtar efter dagis men jag törs inte köra bilen (då jag rätt som det är inte ser något, eller det blir som in en dimma). Än så länge sover hon gott.

Måste ju berätta om igår kväll, när vi la Alyssia. Vi har tittat på Tjorven och Mysak. I går skulle hon ligga i sin spjälsäng (som Skrållan) sen skulle jag gå ut i köket och hon skulle ropa på mig genom att rop:
"mamma!",
"jaa"
"du e lum" (dum)
"jaa"
Så höll vi på i några minuter. =) Mitt lilla troll.
Tillslut fick jag läsa Alfons men då jag inte såg så bra (pga salvan) så fick pappan ta över och somnade vi så gott båda två.

Nää nu ska jag slänga ut katten innan hon hittar på massa dumheter. Protesterna fortsätter från hennes sida. Får hon inte mat när hon "vill" så bajsar hon i köket.... Så nu får hon mat sen släpper vi ut henne så inte hinner kissa eller bajsa inne.

Ska lägga ut en blid på katten och hunden där dom myser senare!

/ Elenor den rödögde =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar