Mitt hem

Mitt hem
så här vackert bor vi

lördag 2 april 2011

Mölnviks tripp

Våren är här och jag borde gå ut och plocka hundlort från gräsmattan... Men vad gjorde jag. Jo jag packade in familjen i bilen och åkte till mölnvik och handlade nya byxor till mig tröjor till skruttfia och byxor till Christian. Vi tog först en sväng inne på Brisak, sen en lång sväng inne på lindex där hittade jag massor (för en gång skull) jag blev jätte glad för det. Kom därifrån med två par byxor till mig och två tröjor till Alyssia.

När vi tanka så konstaterade vi att vi måste åkt på ångorna till Mölnvik. 67L och nästan 1000kr senare så var tanken full... Dyrt men vad gör man?!
Jo man handlar på McDonalds =)
Och vi våra smartskaft tog apelsinjuice  till Alyssia... Jo jag skrev till och med här för några dagar sedan att hon inte kan äta apelsin!!.... och gissa vad som hände?!??!!! Jo hon kräktes i bilen. All juice hon han dricka kom upp!!! (SUCK)

Alyssia ville spela WII spelt i morse så hon gjorde balans spelet (den där när man ska lyckas få ner en kula i ett hål) Va roligt hon hade och vi med. Vi måste hitta något spel hon tycker e kul och kanske kan göra lite mer själv (det var mamman som lutade barnet åt olika håll)

När jag ställde mig på vågen i morse stod det -6kg (YES) riktigt nöjd med det idag!!

Måste ju berätta att igår somnade Alyssia i sin egna säng också!
Jag är så stolt över henne!!
På natten så blev hon grinig och ledsen och ville komma över till oss och då sov hon till 07.30. Nu när hon sover middag ville hon också sova i "Din" säng.
Jag har stält frågan om hon vill sova i Sin säng. Men när man frågar någon så heter det ju "Din". Så nu tror hon att det heter Din säng om Sin säng. Jag får nog döpa den till Alyssias säng, fram över

Nu ska jag hänga tvätt. Kaffe vore gott också! / Elenor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar