Mitt hem

Mitt hem
så här vackert bor vi

fredag 21 januari 2011

En seg fredag

Idag har det varit en seg dag hittils.
Alyssia, Kubbe och jag tog oss en stärkande promenad. Jag hade fått nog av alla skit is så när vi mötte Christian som var på väg hem efter jobbet så hoppade vi in i bilen och liftade hem. Alyssia satt bara och hoppade i vagnen pga all is på gatan inge mysigt alls.

Hemma så gick vi runt på tomten och kollade att fågelmaten var kvar. Jag och Alyssia vågade oss upp på vårt lilla berg in bland tallarna. Där hittade vi ett mystiskt hål. Vi undrar så vem som bor idet. Mitt i snön var det ett hål lika stort/litet som 5kr kanske lite större. När vi kikade ner är det "någon" som har gjort gångar och större hål ner till marken.

Katten har varit lite låg idag men börjar piggna på sig nu tycker jag. Hon ville inte ha någon mat igår och inatt vaknade jag av att Hunden skulle kräkas trodde jag ja, till min förvåning var det den lilla katten som skulle kasta upp en hårboll på mattan. Det lätt som en hel karl. =) Så ut med katten och sen var hon ute tills jag och Alyssia gick upp 5.30. Då gick hon in i badrummet och la sig på mattan så nära elementet hon kunde.

Alyssia har haft feber idag med. liten tjejen. Hoppas hon blir frisk snart.

/ Elenor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar