Mitt hem

Mitt hem
så här vackert bor vi

torsdag 6 januari 2011

Torsdag den 6 januari

Snöat har det gjort idag.
Jag följde med min pappa till båten för att knyta fast pressen som hade släppt i aktern. Det var kallt då jag fick stå på knä och krypa under båten.
Vår gäst planterade vi i soffan framför tv så hon fick vila.
Det var mycket trevlig besök. Nu hoppas jag att hon lyckas ta sig hem. Tåget hon bokat biljett till var inställt. Då bokade hon om till tåget efter. Nu när hon kom t-centralen så är tåget minst en timme försenat.... Hon har lovat ringa om det blir mer strul.

I morgon börjar jag jobba igen. Jag har så delade känslor inför detta.
Det ska bli roligt att träffa alla kollegor och barn. Men skulle jag nu få välja så skulle jag gärna var hemma ett tag till. Det är så mysigt att få leka och umgås med sitt egna barn.

Vi ska ha planering hela dagen på jobbet. Sen är jag ledig helgen. Sen på måndag börjar barnen skolan igen, och då ska hela terminen vara planerad och klar.

Nu ska jag leta fram alla papper som ska med till jobbet och även vänta in Christian som kommer att få skotta sig in... Oj så mycket snö det har kommit.

/ Elenor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar