Mitt hem

Mitt hem
så här vackert bor vi

fredag 7 januari 2011

jobbat hårt ;-)

Idag var det den första dagen jag jobbade på länge. Gud så skönt det har varit med julledigt.

Alyssia vaknade kl 04.30 så vi försov oss inte iaf..
Hon somnade i bilen på väg till jobbet. Inte så konstigt när man vaknar så tidigt och dessutom så mörkt i bilen när vi åker mot jobbet. Det är lite ont om gatlyktor här ute.

Christian skulle möta upp oss i Hemmesta centrum, men då en buss hade kört fel och fastnat.... så fick Christian åka dit för att hjälpa till.... Så Alyssia fick följa med mig upp till jobbet.

Det är så roligt och se hur mina äldre kollegor blir så glada när det ser ett barn, man riktigt ser hur de längtar tills de får banbarn =)

På jobbet fick vi ganska så mycket gjort. Massa papper som skulle fyllas i och en STOR rensning bland alla pysselsaker på avdelningen. Alyssia stannade till första fikat. Hon fick vatten och mariekex jag fick kaffe.

Väl hemma igen sa min Alyssia "toaletten" så vi skyndade oss dit. Väl på toa kissade hon och då inser jag att blöjan var alldeles torr. =D
Jag frågade pappan om han nyligen bytt blöja (man tror ju inte ibland på sanningen) men det hade han inte. Dess utom sa han att jag den har varit torr hela dagen. Min lilla bebis börjar bli stora damen =)

Som sagt mitt motto detta år är "2011 är året då det händer" och i helg ska vi försöka bli av med bilen som står och rostar i hop på tomten.... Det är min första bil som har tackat för sig och behöver skrotas omgående!! Helst för 18 månader sedan då den inte gick igenom besiktningen och fick körförbud, min lilla "röda faran", första bilen är alltid första bilen.
Sen ska vi även skotta snö!

Trevlig helg / Elenor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar