Mitt hem

Mitt hem
så här vackert bor vi

fredag 28 januari 2011

olycker komme sällan ensam...

Christian började med att somna om, så jag väckte honom 01:50... 02:10 ringer det på mobilen. Det är Christian som ringer för att berätta att han kört i diket. Han fick sladd i backen här området innan dagiset... Bilen sattfast i snövallen. Jag frågade då hur det var med nacken och han sa att det ömmar och bränner.... Varningsklockor tyckte jag. Så jag sprang ut och startade andra bilen sen in och klädpåmig och linda in min dottern i en varmfilt. Körde sedan för att plocka upp Christian som tyckte han skulle åka till jobbet. Jag ville att vi skulle åka till SÖSakuten. Han ringde då Sjukvårdsupplysningen som rekommenderade oss att åka in till SÖSakuten.

Väl inne vid sös så var det så många före i kö så vi blev vänligt hemskickade med orden det kommer gå fortare för er att åka hem och ringa er husläkaren. Tacksam över det åkte vi hem igen och sov någon timme innan jag skulle upp och åka till mitt jobb. Har väl varit något trött och i lätt chock hela dagen. Man hinner tänka så många tankar om vad som skulle kunna hända och hur har det gåttt med Christians nacke, är bilen hel om inte vad kommer detta att kosta osv osv. Sen bara ha sovit ca 4,5 timme gör inte att man är så pigg och kviktänkt... så jobbdagen beskriv som SEG idag.

Chriatian fick tid hos vår husläkare mitt pådagen. Han ska röntka nacken i nästa vecka. Väl hemma upptäcker han att Kubbe har tgit sig in i badrummet och rivit upp blöjhinken och börjat käkablöjor...... SUCK.... Vi hoppas att han inte svallt någon bjöjbit denna gång!!! Så en VECKAS kontroll av bajs framför sig... JIPPI....eller inte....

Bärgaren kom och drogloss vår bil så den är hemma igen. Christian kom för att hämta mig och Alyssia i Hemmesta efter jobbet. När vi ska pack in vagnen lite fort så får vi inte upp bagasluckan.... Så det slutar med att vi lyffter in den via baksätet.... DENNA DAGEN ETT LIV eller hur var det....

Jo inte nog med detta..... När jag skulle släppa in min snälla elever till mellis idag så kommer det en stor gren flygandes och träffar mig så där klockrent mitt på huvudet vilken smäll, himmel vad ont det gjorde... Kastaren blev helt föskäkt och säger att han skulle slänga dit bort och pekar åt motsatt riktning.... Grenen var tydligen en boomerang och flög för att träffa mig.... 

Nää Inga mer olycker idag tack!! Nu ska det sovas. God natt / Elenor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar