Mitt hem

Mitt hem
så här vackert bor vi

söndag 20 mars 2011

Det var en stund sen!!

Vad veckorna går fort när man har roligt... Men mina veckor har gått fort fast jag har haft det tråkigt....
Igår (lördag) så låg jag hela dagen i feber... fy tusan vad jag frös. Nu idag så vakande jag och kände mig bättre så vi tog en promenad i solskenet. Det var yber mysigt  och skönt ute i solen.

När vi kom in och jag druckit 1000glas vatten och känner mig fortfarande torr i halsen så jag ber Christian att titta i min vackra hals. Den är VIT.... Så i morgon blir det att ringa läkaren så jag får hjälp!!

Annars har min vecka varit helt ok. På jobbet har vi haft det lite tufft då vi på min avdelning alltid lycka med att bli sjuka/skadade på samma gång. Och för att spe på det så var det ju en kurs också!!! =)

Jag har varit på mitt först utvecklingssamtal för Alyssia. Det var ett jätte bra samtal. Det känns så skönt att får en stund att prata ihop sig. Och jag hoppas att alla utvecklingssamtal kommer att vara lika positiva (även om 13år) =) hih.

Alyssia är så duktig hon kan räkna hela vägen upp till 10 sen blir det 12 11 13! Men hon kan upp till 10 och då även räkna varannan siffra. Jag säger 1 hon två jag tre osv. Hon är så duktig min lilla tjej.
Idag har hon längtat efter sin Omalena.(gudmor Magdalena) När Alyssia hörde en bil på gatan så sa hon till oss att  Omalena kommer Omalena kommer, Jippi! =)
Då frågade jag "vad ska du göra med Omalena när hon kommer?"
"krama pussa som Kubbe!"
Omalena är nämligen Kubbes egna tjej i livet. =)

Nu ska jag gå och koka tee till mig.
/Elenor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar