Mitt hem

Mitt hem
så här vackert bor vi

fredag 25 mars 2011

fredagen den 25 mars en dag att minnas =)

Dagen sammanfattas med ett:  LÖN!! skrik från min sida. Inte en dag för tidigt tycker min plånbok.... okej då jag med ;-)

Jag och Alyssia har varit hemma från jobb och dagis idag. Hon är inte riktigt kry än men väl på bättringsvägen. Äntligen
Alyssia och jag kom på i morrse att vi då skulle passa på att åka och fika med morfar. Så vi ringde och bokade fikastund med morfar. När vi väl packat väskan och klätt på oss alla kläder så hittade jag inte bilnyckeln... Oj vad jag letade, så tillslut så ringde jag Christian och frågade om han hade nyckel på sig och i så fall vart är reservnyckel?
Det visade sig att Christian hade båda nycklarna i byxfickan. Vilken start. Så jag ringer till min pappa och berättar att vi blir lite sena, och kom på då att vi kan ju ta bussen. Men i samma sekund som jag berättade och bestämde detta kom jag på att vagnen är ju inlåst i bilen... *SUCK*. Så vi blev hemma på förmiddagen. Men jag och Pappa bestämde att vi skulle luncha ihop iaf. Så när Christian kom hem så fick han följa med och äta lunch på min fars (och Christians) jobb.

Alyssia tyckte det bästa med morfars jobb var att dom hade fiskar i vilorummet =). Alyssia fick pannkaka och bröd till lunch... Brödet vann. Hon satt även och skrattade åt bubblorna i våran LOKA, lite roar mycket.
Det var så mysigt att få vara med min pappa en stund. Alyssia flamsade och tramsade med morfar. En riktigt mysig och lyckad lunch. Och som vanligt när min dotter blir förtrött så säger hon, gå hem, vinkar till den/dom man är hos och säger Tack så mycket ses sen! Dom kan även få en släng kyss =) Vi följde med morfar till hans kontorsrum (via fiskarna) för att säga hejdå ordentligt. Sen åkte vi hem, Alyssia somnade på två röda.

Måste ju även berätta vad Alyssia sa till sin far när han kom hem. Pappa SKOGEN där. Pappan svara åå har ni varit i skogen va trevligt träffade ni på björnen? mmm säger Alyssia skogen mysigt! Nu kommer vi till själva grejen... Pappan och säkert även du som läser nu tror att jag och Alyssia har varit i skogen och haft mysigt! Vilket vi indirekt har, bara det att vi gick in under Granen som står på tomten... =) Min lilla prinsessa, som sagt LITE roar MYCKET.

/ Elenor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar