Mitt hem

Mitt hem
så här vackert bor vi

onsdag 30 mars 2011

Världens bästa lämning på förskolan idag=)

Efter att lyckats få Alyssia att somna hyfsat tidigt igår (hela 30 minuter tidigare än vanligt... detta med att byta till sommartid/vintertid är inte vår grej) och efter att ha vaknat vid 2 tiden och ville ha välling (ungen växer just nu kan man säga)och  tittat lite på Alfons Åberg  så sov hon länge i morse. Så det blev välling och två kex till frukost här hemma. Vi skyndade till förskolan för att hinna i tid till frukosten, jag sa inget till Alyssia innan utan fick se om hon ville gå ner tilla matsalen där dom äter frukost. Vi hann inte mer än att kliva in på förskolan innan Alyssia springer (utan sin mamma som annars måste bära eller hålla handen genom grinden) direkt till dörren som leder till matsalen och ropar högt "FRUKOST" ställers sig först i kön och vinkar glatt till mig och säger "mamma jobbet, hej då" Vänder sig till dörren "Frukost"!
ÅÅ vad glad jag blev då!

Senare när jag hämtade frågade jag om hur det hade gått med frukosten och hon hade varit HEL NÖJD. Berättat för fröken om allt hon såg i matsalen.

Så jaa, jag får väl äta frukost själv här hemma nu mera då... Men å andra sidan kan vi sova lite längre på morgonen  eller gå upp en halvtimme tidigare.... Detta med sommartid, varför?

/ Elenor =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar