Mitt hem

Mitt hem
så här vackert bor vi

söndag 27 mars 2011

Lördag.

Då var det lördagseftermiddag!
Jag har just försökt förstå mig på hur jag ska göra på försäkringskassans hemsida... jaja det löser sig nog någon gång... När jag begär ersättning så får jag aldrig genom det. Jag måste alltid skriva ut och skicka in med snigelpost... Och får aldrig en bekräftelse på att just dom papperna har kommit in... känns som moment 22!!

Vi har varit på en liten promenad i dag. Snälla Christian skulle hämta sin fliströja till mig, då lyckas han vrida handleden på något konstigt och olyckligt sätt så den hoppar urled. Han lyckas klicka tillbaka den men vad ont och vilket ljud när den klickades igen... (ryser av själv tanken)

Väl ute så klättrade jag och Alyssia i vårt berg och sen skulle hon rulla i snön som hunden =). Alla små vattenpölar skulle hoppas i och även hoppa från A-brunnen. Vi hade tänkt att lyckas ta oss ner till träsket men det var aldeles för blött så vi gick hem igen. Då kom vi på att Alyssia har fått en "4-hjuling" som vi inte har packat upp än. Nu kan vi köra den på altanen, så vi packade upp den och provkörde den på altanen. Den var rolig att sitta på men roligast var att lyckas ställa sig upp PÅ den. (busunge).

Ja nu ska jag väl bekänna min dåliga träningsvecka denna vecka. Lite ursäktad är jag för att jag låg med hög feber hela lördagen förra veckan och sen söndagen gick vi en långpromenad. Måndagen var jag hemma då jag trodde jag hade fått streptokocker (som tur var det inte det) Tisdagen jobbade jag över åt båda hållen började tidigare och slutade senare. Alyssia kräktes på väg hem från dagis och mådde inge bra på kvällen eller dagen efter. Natten till onsdag sov jag inte så mycket då Alyssia kräktes lite då och då. Min lilla fialotta. Så onsdagen var lite tungrodd men det gick. Torsdags morgonen så vaknade Alyssia ca 4 och ville ha välling. Kl 5.20 vaknar jag av en kräksrap och Alyssia är som en fontän av välling.( Mitt lilla hjärta.) Så först fick jag tvätta oss, sen torka upp på golven och sen ta bort allt från sängen. Efter det vara man vaken, kan man säga. Sen blev det frukost (jag alltså). Christian kom hem tidigt från jobbet och jag iväg på seminarium om "framtidens fritidshem" på Stockholms universitet. Det var en jätte trevlig dag.
I fredags var jag hemma och VABa och vi som sagt lunchade med morfar, mys pys =)
Så träningen fick ligga på hyllan denna vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar