Mitt hem

Mitt hem
så här vackert bor vi

fredag 25 februari 2011

dag äää... 5 =)

va fort det går men ändå så långsamt. Enligt vågen i går -1kg på 4 dagar!


ja ja i dag har jag syndat. Vi fick en semla på jobbet (gratis är alltid gott) och jag åt upp hela, eller jag tog bort lite grädde, det gick liksom inte att äta.

Nu ska jag och Alyssia ha sportlov hela nästa vecka. Då ska jag passa på att
  1.  STÄDA huset, 
  2. träffa mina gulliga vänner, 
  3. Njuta av att få var hemma och ta det lugnt. 
  4. pussa på min familj.
När jag kom hem idag gick vi på en promenad. Alyssia ville så gärna åka pulka så det avgjorde saken att ta sig ut den vackra dag. Är det våren som är på väg nu. Vågar man äntligen hoppas?! Åter till promenaden... Alyssia satt i pulkan som har något för kort snöra och skrattade högt och skrek av glädje så fort det hoppade lite eller bara var en nedförsbacke. Vi har en ganska lång nedförsbacke i skogen den åkte hon ganska så fort i och oj vad hon skrattade och sa "igen" så fort hon stannat =) Min egna lilla skrutt. Det blåste tyvärr motvind i skogen så vi fick vända för att Alyssia skulle slippa hålla andan hela tiden... Vi andra fick också problem att andas. Vi tog vägen över isen hem i stället och när vi kom hem vart det fortfarande ljust ute. AAAAA varde ljus =). Till middag blev det soppa för min del och Christian och Alyssia åt kyckling i sötsursås och ris.

 Efter middagen stoppade jag och Alyssia in en popcorn påse i mikron. Då tänkte jag på min systerson som älskade bom bom som liten. Det var det bästa han visste att titta på, eller lyssna på när det sa bom bom om påsen. Alyssia var väl inte lika entusiastisk som sin kusin men dock tycket hon det var kul att höra på smällarna. Första popcornet hon fick sa hon "ursh äckligt" och sprang väg, efter ca 30 sek kom hon tillbaka och bad om en till!!

18.15 så ville den lilla skruttan gå och lägga sig och nussa sängen. Vi skulle läsa lite innan hon somna, jag somnade också väldigt fort. Men vaknade till let's dance.

Nu ska jag gå och sova på riktigt. / Elenor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar