Mitt hem

Mitt hem
så här vackert bor vi

fredag 11 februari 2011

In-snöad

Jaa tur i oturen att jag är hemma och vab:ar idag. vilket oväder det kom över oss idag.... Att Christian tog sig till jobbet i natt var bara ett under. Han tog sig till jobbet men vad skulle han göra där?? All busstrafik stängdes. Trotts att SL gick ut i radio,tv, nätet ja överallt så står folk vid busshållplatserna och väntar.... Där kan dom stå.

Hörde även att Värmdö gymnasium UPPMANADE sina elever att komma in och ha lektioner.... Hur då tänkte dom då?? Jag menar när inte bussen går liksom, ska dom traska in till stan då eller... Ibland tänker vi inte på vårt eller andras bästa.... En dag som denna behöver man göra det tycker jag.

Jag och Alyssia har som sagt varit hemma idag och många andra med oss. Plogbilen har varit häri området men det märks inte, oj vad det blåser.
Vi har nog läst varenda bok i hennes bokhylla. Nussat (legat i sängen i 20 sek) lyssnat på musik. Sen blev hon så trött så hon somna pladask i sängen. Det märks att hon inte är riktigt frisk än. Men hon saknar förskolan. Det pratas mycket om alla kompisarna där ifrån.

Lunch för oss vuxna. / Elenor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar