Mitt hem

Mitt hem
så här vackert bor vi

torsdag 10 februari 2011

snön kommer tidigt i år

Va snö det kom igen...
När jag ringde till läkaren idag fick vi en tid så jag och Alyssia skulle slippa ovädret som skulle komma kl 13.00

Alyssia var så duktig hos docktorn. Vi satt i väntrummet och läste böcker. Det var en bok med lucker, det vara bara så att det vara andra barn som tagit med sig "luckorna" hem. Va arg Alyssia var för det. Hon ville öppna luckorna. Jätte arg pekar hon på boken och säger DÄR... Sen skulle vi provsitta alla stolar. Och som hon uttryckte det "studsa" på anslagstavlan. Hon hoppar med fingret på kanten och säger studs studs... Sen var det vår tur att gå in.

Vi skulle fortsätta tvätta hennes ögon med vatten och avvakta tills på måndag med att ge henne ögondroppar. Jag hoppas det vänder nu. Nu får hon bli frisk.

I bilen på väg hem från läkaren började hon prata om Nova (min kompis dotter). -Nova ledsen, napp! -Nova sitta knä. -Vill du att Nova ska sitta i ditt knä? -Aa knä sjunga, sjunga blinka.
Min lilla prinsessa.

Nu på kvällen tror jag hon fick lite förskoleabstinens, hon gick in på sitt rum med kudden och la sig på golvet. -ska sova. Mamma killa rygg. =)

Nu sover hon gott i vår säng. Hoppas hon sover hela natten och gärna lite längre än 05.30

/ Elenor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar